14 grudnia
piątek
Alfreda, Izydora, Jana
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Odzyskiwanie niedzieli

Ocena: 0
804

Propaganda o spadku zysków, przeciąganie klientów i nocna weekendowa praca w dyskontach: walka o handel w niedzielę, mimo obowiązującej ustawy, trwa.

fot. Pixabay, CC0

Nie sprawdziły się czarne scenariusze przeciwników zakazu handlu w niedziele, o zwalnianiu pracowników, spadku zysków i braku aprobaty społecznej. Przewidywano zwolnienia 60 tys. ludzi, a tymczasem wiele sklepów wywiesza kartki: „Szukamy pracownika”.

Fakt: centra handlowe odwiedza mniej osób. Liczba klientów spadła o 3,07 proc., co równa się o 9,16 mln kupujących mniej niż w analogicznym okresie 2017 r.

Obroty i zyski duże sieci handlowe utrzymują w tajemnicy. – Z naszych danych wynika, że zysk dużych sklepów wzrósł od 15 do 23 proc. – mówi Alfred Bujara, przewodniczący Krajowego Sekretariatu Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ „Solidarność”.

– Zmieniają się nawyki konsumenckie. Ludzie zaczynają kupować na zapas w dni inne niż niedziela – zauważa Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Wraz z wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę duże zagraniczne sieci handlowe dyskontów rozpoczęły agresywne kampanie reklamowe. Lider wydatków zainwestował w kampanię reklamową od marca do sierpnia 370 mln zł. Druga z największych zagranicznych sieci dyskontów w Polsce wydała 170 mln zł. Reklamy mają przekierować klientów na zakupy z niedzieli na pozostałe dni tygodnia, szczególnie na piątki i soboty.

– „Przyjdź do nas w piątek wieczorem, mamy świeże pieczywo, więcej otwartych kas, miejsce na parkingu” – zachęcają dyskonty, które obecnie w ten sposób wychowują klienta i inwestują na przyszłość – wskazuje Maciej Ptaszyński.
 

Czytaj dalej w e-wydaniu lub wydaniu papierowym
Idziemy nr 48 (686), 2 grudnia 2018 r.
Artykuł w całości ukaże się na stronie po 16 grudnia 2018 r.

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Dziennikarka, absolwentka SGGW i UW. Współpracowała z "Tygodnikiem Solidarność". W redakcji "Idziemy" od początku, czyli od 2005 r. Wyróżniona przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich w 2013 i 2014 r.

 

Najwyżej oceniane artykuły



Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.
- Materiał partnera serwisu -