Przedstawienie zostało pomyślane w oryginalny sposób. Trzy kolejne części spektaklu-składanki reprezentują historię choreografii XX w.
W „Chopinianie” – tytułowanej także jako „Syfildy” – odtworzono romantyczny styl baletu Michaiła Fokina do muzyki Chopina z początków ubiegłego wieku. Klasyczna, baśniowa choreografia rodem z „Jeziora Łabędziego” została przygotowana przez przybyłych z Moskwy asystentów. Z kolei balet „Bolero” do muzyki Maurice’a Ravela zrealizował jubilat. Jego wizja nawiązuje do wielu poprzednich inscenizacji „Bolera”, w tym Maurice’a Bejarta, łączących taniec nowoczesny z klasyką. Krzysztof Pastor połączył pełen namiętności taniec kobiety i mężczyzny ze scenami zbiorowymi w rytmie narastającej muzyki Ravela. Wreszcie w „Chromie” w choreografii brytyjskiego artysty Wayne’a McGregora można obejrzeć popis tańca modern na tle umownej, białej scenografii. Dynamiczna i atrakcyjna wizja McGregora nie została oparta na żadnej konkretnej dramaturgii, wyróżnia się natomiast swobodną ekspresją i radością tańca. Wieczór baletowy jest udany pod względem muzycznym, choreograficznym i wykonawczym. Przedstawienie będzie z pewnością cieszyło się popularnością wśród publiczności.
Polski Balet Narodowy. Teatr Wielki – Opera Narodowa. Wieczór baletowy „Chopiniana. Bolero. Chroma”. Choreografia: Michaił Fokin, Krzysztof Pastor, Wayne McGregor. Orkiestrą TW-ON dyryguje Marcin Nałęcz-Niesiołowski. Wykonawcy: tancerze Polskiego Baletu Narodowego. Premiera: 25 listopada