W środę 10 maja startuje akcja ewangelizacyjna „Pokochaj Maryję”. To inspirowana miłością do Matki Bożej inicjatywa Fundacji Holy Mary Team, powołanej do ewangelizacji w Internecie i mediach społecznościowych.
– Pragniemy, aby owoce naszej pracy były świadectwem żywej z relacji z Maryją. Opowiemy o naszym doświadczeniu, o tym, w jaki sposób Maryja towarzyszy nam w radościach, jak wspiera w trudach codzienności i jak prowadzi nas do Jezusa Chrystusa – mówi Piotr Chomicki, czciciel Maryi i założyciel Fundacji Holy Mary Team.
„Bardzo potrzebujemy Maryi w naszym życiu. Jeżeli mamy pokochać Boga i bliźnich, to Maryja jest najlepszą nauczycielką. Jest z nami, wspiera i nieustannie wyprasza nam łaski. Czasami mamy jednak wrażenie, że jest obojętna i nie odpowiada nam na nasze prośby i błagania, ale tak nie jest. Jest zawsze z nami, szczególnie pomaga nam przezwyciężać trudne i bolesne chwile, bowiem to Ona jest Matką Bożą Bolesną i … Matką Miłości. Maryja przemienia nasze życie duchowe i prowadzi nas do Pana Jezusa, który czeka na nas w Eucharystii. To szczególnie chcemy przekazać podczas akcji” – zapewniają organizatorzy.
W zakres inicjatywy będą wchodziły publikacje artykułów i wywiadów w mediach katolickich, w stacjach radiowych, jak i w telewizji. Materiałem promocyjnym będzie film krótkometrażowy pt. „Pokochaj Maryję”. Ten szczególny „spot maryjny” przedstawia Maryję jako Lekarkę, która przyjmuje zbolałych pacjentów, diagnozując ich choroby i zlecając dobraną do indywidualnych potrzeb pacjenta „terapię”. Widzowie w każdym chorym będą mogli zobaczyć samych siebie, ze swoimi bolączkami, zranieniami i śmiertelnymi chorobami.
Adresatami akcji są osoby praktykujące, które nie mają jeszcze relacji z Maryją albo jest ona jedynie naskórkowa. Filmowy scenariusz został przygotowany także z myślą o osobach pozostających jeszcze poza wspólnotą Kościoła oraz tych, którzy się od niej odłączyli.
– Chcemy pozytywnie motywować, dawać świadectwo, inspirować do przemiany oraz pogłębienia wiary i relacji z Jezusem przez Maryję. Bardzo liczymy, że z zaproszeniem do poznania i pokochania Maryi dotrzemy do przynajmniej kilkuset tysięcy odbiorców. Wierzymy, że ta akcja nie tylko zainspiruje wielu ludzi do pogłębienia relacji z Maryją, ale i zachęci do tworzenia podobnych akcji maryjnych i ewangelizacyjnych – mówią inicjatorzy wydarzenia.
Akcję będzie można śledzić na www.hmt.org.pl a także na facebook.com/holymaryteam.
Patronat medialny nad wydarzeniem sprawuje tygodnik "Idziemy".