Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego zachęca do odwiedzenia jednej z najmłodszych, ale i najciekawszych instytucji kulturalnych Warszawy.
Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego wystartowało z kampanią reklamową pod hasłem „Widzimy się?”, zachęcając do odwiedzenia jednego z najwyżej i najbardziej oryginalnie usytuowanych muzeów w Polsce. Muzeum znajduje się w pierścieniu pod kopułą Świątyni Opatrzności Bożej.
Odpowiada to wysokości VIII piętra, co przy niskiej zabudowie warszawskiego Wilanowa pozwala poczuć się bliżej tej rzeczywistości, do której odkrywania zachęcają patroni Muzeum
– mówi jego dyrektor Piotr Dmitrowicz.
Bohaterami ekspozycji muzealnej są prymas Stefan Wyszyński oraz papież Jan Paweł II. Okres ich życia to jednocześnie granice historyczne muzealnej narracji. To całe XX stulecie – burzliwy czas zaborów, odzyskania niepodległości, konfliktów zbrojnych, PRL, Solidarności i na nowo odzyskanej wolności.
Tło historyczne jest stałym elementem wystawy, ale pierwszoplanowa staje się tu także sztuka. Prace Aldony Mickiewicz, Stefana Gierowskiego czy Piotra Młodożeńca, a także muzyka Michała Lorenza, budują niesamowitą atmosferę tego muzeum
– podkreśla dyrektor Piotr Dmitrowicz.
Strategię i kreację kampanii promującej Mt 5,14 opracowała agencja Allegro. Kampanię będzie można zobaczyć przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej: na nośnikach reklamy zewnętrznej, tablicach reklamowych Kolei Mazowieckich oraz autobusach. Istotnym elementem komunikacji są działania w mediach społecznościowych, do promowania Muzeum zaproszono również lokalnych influencerów.
Kampania promocyjna, sfinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, potrwa do końca roku. Jej celem jest trwałe zwiększenie zainteresowania ofertą muzeum oraz zaproszenie do odwiedzenia jego ekspozycji głównej na Wilanowie.