3 sierpnia
poniedziałek
Lidii, Augusta, Nikodema
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Oblicze Jezusa Miłosiernego

Ocena: 4.175
3164

W 1934 roku Eugeniusz Kazimirowski namalował obraz Jezusa Miłosiernego według wskazówek świętej siostry Faustyny. Oblicze Chrystusa z tego wizerunku jest tym samym obliczem, które widnieje na Chuście z Manoppello i Całunie Turyńskim. Tego niezwykłego odkrycia dokonała siostra Blandina Paschalis Schlömer, niemiecka trapistka. Zakonnica nałożyła komputerowo obraz Jezusa Miłosiernego na 2 całuny i  dowiodła, że wszystkie wizerunki przedstawiają tę samą osobę – Jezusa Chrystusa!

Fot. Wikimedia Commons/domena publiczna/idziemy.pl

„Rzekłam do Pana: Kto Cię wymaluje takim pięknym, jakim jesteś? - Wtem usłyszałam takie słowa: Nie w piękności farby ani pędzla jest wielkość tego obrazu, ale w łasce mojej".
(Rozmowa św. s. Faustyny z Panem Jezusem, zapisana w jej Dzienniczku)

Z Ewangelii św. Jana dowiadujemy się o dwóch płótnach w pustym grobie Chrystusa. W poranek Wielkanocny, apostołowie Piotr i Jan przybiegli do grobu. Piotr wszedł do wnętrza i „ujrzał leżące płótna oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwiniętą na jednym miejscu." (J 20,3-8).
lniane płótno w które owinięte było ciało Jezusa to znany nam dobrze Całun Turyński, natomiast wspomniana przez ewangelistę chusta to najprawdopodobniej Całun z Manoppello. Wizerunek nie jest „namalowany” ludzką ręką, ponieważ powstał w momencie Zmartwychwstania Pana Jezusa. Z technicznego punktu widzenia nie jest możliwe naniesienie jakiejkolwiek farby na bisior, zwany morskim jedwabiem z którego utkana jest chusta.

Wieloletnie badania Całunu Turyńskiego oraz Chusty z Manoppello doprowadziły do odkrycia, że oblicza widniejące na obu płótnach idealnie się pokrywają. Główną inicjatorką całego przedsięwzięcia była siostra Blandina Paschalis Schlömer, niemiecka zakonnica, farmaceutka i malarka ikon, która dowiodła, że nałożone na siebie obrazy przedstawiają tę samą osobę. Zgadzają się nie tylko wszystkie proporcje, szczegóły anatomiczne twarzy, lecz również rany, którymi pokryte jest ciało Mężczyzny; jedyna różnica to ta, że na chuście Volto Santo (Święte Oblicze) rany zdążyły się już zasklepić. Całun Turyński przedstawia negatyw, a Całun z Manoppello – pozytyw.

W późniejszym czasie siostra Blandina nałożyła komputerowo na Chustę z Manoppello i Całun Turyński również obraz Jezusa Miłosiernego, namalowany przez Eugeniusza Kazimirowskiego w 1934 roku. Dzięki temu zabiegowi odkryła, że wizerunki tych trzech twarzy dokładnie do siebie pasują.

Na stronie manoppello.eu możemy obejrzeć animację autorstwa Juliusz Maszlocha - nałożenie dwóch obrazów: chusty z Manoppello i obrazu E. Kazimirowskiego „Jezus miłosierny” (YouTube)

Historię obrazu św. Faustyna opisuje w swoim Dzienniczku:
„Wieczorem, kiedy byłam w celi, ujrzałam Pana Jezusa ubranego w szacie białej. Jedna ręka wzniesiona do błogosławieństwa, a druga dotykała szaty na piersiach. Z uchylenia szaty na piersiach wychodziły dwa wielkie promienie, jeden czerwony, a drugi blady. W milczeniu wpatrywałam się w Pana, dusza moja była przejęta bojaźnią, ale i radością wielką. Po chwili powiedział mi Jezus: Wymaluj obraz według rysunku, który widzisz, z podpisem: Jezu, ufam Tobie.(...) Obiecuję, że dusza, która czcić będzie ten obraz, nie zginie. Obiecuję także, już tu na ziemi, zwycięstwo nad nieprzyjaciółmi, a szczególnie w godzinę śmierci. (...) Ja pragnę, aby było Miłosierdzia Święto. Chcę, aby ten obraz, który wymalujesz pędzlem, był uroczyście poświęcony w pierwszą niedzielę po Wielkanocy, ta niedziela ma być Świętem Miłosierdzia. Pragnę, ażeby kapłani głosili to wielkie miłosierdzie moje względem dusz grzesznych. Niech się nie lęka zbliżyć do mnie grzesznik".

Obraz Jezusa Miłosiernego jest wielkim źródłem łask o czym zapewnił św. Faustynę sam Pan Jezus: „Podaję ludziom naczynie, z którym mają przychodzić po łaski do źródła miłosierdzia. Tym naczyniem jest ten obraz z podpisem: Jezu, ufam Tobie". (Dz. 327).

Wizerunek Chrystusa namalowany przez Eugeniusza Kazimirowskiego w 1934 roku czczony jest w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego (dawnym kościele Świętej Trójcy) w Wilnie. Jednak najbardziej znaną wersją obrazu Jezusa Miłosiernego jest dzieło Adolfa Hyły z 1944 roku, które znajduje się w kaplicy świętego Józefa w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach. Wizerunek ten zasłynął licznymi łaskami.

Chusta z Manoppello- Basilica del Volto Santo (www.nostrasignoravoltosanto.org/it)

Jezus mówi: Dla ciebie Jestem tutaj". Zawsze tu jest i czeka na nas i na każdą istotę ludzką. Gdy otworzymy nasze serca, może nam się pokazać i porozmawiać z nami.


- powiedziała s. Paschalis Schloemer o wizerunku z Manoppello.
 


Czytaj także:

>> Artykuł o ostatnim odkryciu chirurga plastycznego, który dowodzi, że na całunie turyńskim widać odciśnięty wizerunek żywego człowieka
>> Święto Miłosierdzia Bożego

>> Moja przyjaciółka św. Faustyna

Źródło:
Catholic News Agency
www.nostrasignoravoltosanto.org/it
manoppello.eu

Zdjęcia:
Obraz „Jezu ufam Tobie", mal. Eugeniusz Kazimirowski Wikimedia Commons/licencja CC BY-SA 4.0
Święte Oblicze, całun z Manoppello, fot. Wikimedia Commons/domena publiczna
Całun Turyński, fot. Wikimedia Commons/domena publiczna/licencja CC-2.0

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 3 sierpnia

Poniedziałek, XVIII Tydzień zwykły
+ Dzień Powszedni
Jezus zaraz przemówił do nich: «Odwagi! To Ja jestem, nie bójcie się!»
+ Czytania liturgiczne (rok A, II):Jr 28,1-17; Ps 119,29.43.79-80.95.102 ; Mt 14,13-21
+ Komentarz do czytań (Bractwo Słowa Bożego)

E-WYDANIE


Zachęcamy do prenumeraty e-wydań tygodnika Idziemy



Najczęściej czytane artykuły



Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.
- Materiał partnera serwisu -



Newsletter