22 marca
piątek
Katarzyny, Boguslawa
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Facebook pozwalał targetować reklamy ze względu na zainteresowanie nazizmem

Ocena: 0
256

Facebook pozwalał reklamodawcom targetować przekaz marketingowy do osób zainteresowanych Holokaustem, postaciami znanych nazistowskich zbrodniarzy oraz muzyką neonazistowską – poinformował dziennik "Los Angeles Times".

fot. Pixabay, CC0

Po doniesieniach dziennika, który otrzymał je od lokalnego muzyka, Facebook poinformował, że opcje targetowania reklam ze względu na tego rodzaju kategorie zostaną usunięte z platformy.

"Większość z tych kategorii targetowania jest niezgodna z naszymi zasadami. Powinny zostać wyłapane i usunięte wcześniej" – stwierdził reprezentujący Facebooka Joe Osborne. 

"Nieustannie audytujemy kategorie targetowania reklam na naszej platformie, jest jednak jasne, że musimy robić więcej – dlatego podejmujemy dodatkowe działania, których celem będzie przyjrzenie się zasadom i metodom wykrywania nieprawidłowości" – dodał.

Serwis Cnet poinformował, że w ramach eksperymentu próbował wyszukać kategorie targetowania odbiorców reklam wskazane przez "Los Angeles Times", jednak najprawdopodobniej zostały już usunięte z Facebooka.

Jak donosi Cnet, reklamodawcy wciąż jednak mogą kierować swój przekaz do grup odbiorców wyselekcjonowanych na podstawie zainteresowań takich, jak nacjonalizm, uchodźcy i Narodowo-Demokratyczna Partia Niemiec (NPD). Jak twierdzi koncern Marka Zuckerberga, kategorie te nie naruszają regulaminu Facebooka. 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
 

Najwyżej oceniane artykuły



Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.
- Materiał partnera serwisu -