Przedstawiciele największej w USA chrześcijańskiej organizacji rodzin American Family Association (AFA) dowodzą, że ich konsumencki bojkot firmy J.C. Penney – agresywnie promującej homozwiązki – przynosi konkretne efekty.
Wartości akcji spółki, do której należy ponad 1100 gigantycznych sklepów wielobranżowych w Stanach Zjednoczonych i Puerto Rico, spadły od lutego o połowę. Raport AFA jednoznacznie wskazuje, że kłopoty finansowe J.C. Penney zaczęły się w lutym, gdy firma ogłosiła swą „krucjatę” na rzecz legalizacji jednopłciowych związków. W maju, gdy ukazał się jej katalog z lesbijskimi „mamami”, cena akcji spółki spadła z ponad 41 do ok. 35 dolarów, a w następnym miesiącu, gdy w Dzień Taty ukazała się reklama gejowskich „ojców”, cena akcji spadła do prawie 26 dolarów, obecnie zaś wynosi około 20 dolarów.
Cztery lata temu AFA wzywała do bojkotu restauracji sieci McDonald’s, gdy firma ta na internetowej stronie jednej z grup gejowskich reklamowała „Happy Meals” dla dzieci. W 2006 r. przez ponad dwa lata z podobnych motywów bojkotowała koncern Ford Motor. W wyniku tej akcji obroty Forda zmniejszyły się w tym czasie o ok. 8 proc. i ostatecznie koncern wycofał swoją reklamę.