Na stronie ratujmyszkole.pl można poprzeć rezolucję „Szkoła wiedzy – nie ideologii”.

Jej autorzy – organizacje społeczne zrzeszone w Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły – apelują „o przywrócenie systemu oświaty skupionego na integralnym kształtowaniu dojrzałego człowieka w procesie wychowania i edukacji oraz zawrócenie z drogi transformacji szkolnictwa polskiego według szkodliwych wzorców narzucanych przez globalne instytucje i Unię Europejską”.
Alarmują m.in. w sprawie „oceny funkcjonalnej”, opierającej się na szczegółowych informacjach o dziecku i jego rodzinie, gromadzonych w całym okresie szkolnym. Sprzeciwiają się też „formatowaniu uczniów według z góry ustalonego profilu, podporządkowanego doraźnym celom politycznym i gospodarczym”, a także coraz niższym wymaganiom wobec uczniów.
Żądają odejścia od testów, ankiet i rankingów, „które wypaczają ideę szkoły jako przestrzeni integralnego rozwoju człowieka”, oraz od tzw. transformacji cyfrowej i stosowania infantylnych, zabawowych metod kształcenia na wyższych poziomach edukacji szkolnej. Domagają się wycofania polskiej oświaty z programu „edukacji włączającej” (inkluzyjnej), „która pod fałszywymi hasłami grupuje w oddziałach uczniów o skrajnie różnych możliwościach i potrzebach edukacyjnych”, co szkodzi „zarówno dzieciom w normie rozwojowej, jak i wymagającym kształcenia specjalistycznego, a także zaprzepaszcza szanse rozwoju uczniów szczególnie uzdolnionych”. Protestują przeciwko ograniczaniu dostępności szkół specjalnych i oczekują ich rozwoju i odpowiedniego finansowania.
Żądają także zaniechania wprowadzenia polskiej szkoły do „Europejskiego Obszaru Edukacji” i wycofania się władz z ponadnarodowych zobowiązań edukacyjnych, które ograniczają polską suwerenność oświatową oraz realną samorządność polskich szkół.
Upominają się też o stawianie nauczycielom wysokich wymagań, ale i wyzwolenie ich z biurokratycznych pęt oraz docenianie finansowe tych, którzy na to zasługują.