20 kwietnia
sobota
Czeslawa, Agnieszki, Mariana
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

Rozpoznać i ukierunkować emocje

Ocena: 0
1099

To, na co klikamy, odzwierciedla, czym się interesujemy.

fot. Pixabay, CC0

Marketingowcy odkryli, że informacje zamieszczone w mediach społecznościowych czy na forach internetowych mogą posłużyć do zbadania opinii na temat produktów i usług danych marek. Na podstawie analiz można skupić się bardziej na produktach wzbudzających najwięcej pozytywnych emocji: zmieniać politykę cenową, precyzyjnie adresować indywidualne rabaty itp. – a tym samym mocno wpływać na konsumentów.

Natężenie emocji zawartych w wypowiedziach bada się za pomocą sztucznej inteligencji. Eksperci tłumaczą, że najistotniejsza jest „analiza sentymentu”, która pozwala ocenić wydźwięk opinii publikowanych w wielu internetowych źródłach – m.in. na Facebooku, Twitterze czy licznych forach. Na razie jej funkcjonalność często ogranicza się jednak do wskazania, czy wypowiedź jest pozytywna, negatywna, czy neutralna. To za mało, by trafnie rozpoznać prawdziwe intencje klientów. Do tego celu niezbędne jest rozpoznanie ich emocji. 

 

Czytaj dalej w e-wydaniu lub wydaniu papierowym
Idziemy nr 15 (704), 14 kwietniaa 2019 r.
Artykuł w całości ukaże się na stronie po 28 kwietnia 2019 r.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Autor jest duchownym Prałatury Opus Dei w Warszawie



Najczęściej czytane artykuły



Najczęściej czytane komentarze



Najwyżej oceniane artykuły

Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.
- Materiał partnera serwisu -