Wczoraj wystartowała najnowsza kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty pod hasłem "Fajnie być Tatą!". Dedykowana jest ojcostwu.
fot. mat. pras.Jej główne elementy to raport "Ojcowie 2017", dostępny bezpłatnie na stronie kampanii: www.fajniebyctata.pl oraz spoty telewizyjne i radiowe.
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Katarzyna Głowacka, fundatorka kampanii zauważyła, że w czasach głębokiej erozji wartości rodzinnych należy przywrócić ojcom należną im rolę. – Chcemy pokazać, że bycie ojcem to wspaniała, męska przygoda.
Prezes Fundacji Marek Grabowski przedstawił główne założenia raportu. – Dane wskazują, że mężczyźni w miastach zawierają związki małżeńskie po przekroczeniu 30. roku życia, co czwarte dziecko rodzi się poza małżeństwem, mamy jeden z najniższych na świecie współczynników urodzeń, zaledwie 1,22. To oznacza, że populacja Polski zmniejszy się w najbliższym ćwierćwieczu o 4,5 mln. – Grabowski dodał, że wyniki badań psychologicznych wskazują, że dzieci wychowane z udziałem ojca rzadziej popadają w problemy z prawem, uzależnienia, są szczęśliwsze.
Malina Wieczorek, dyrektor agencji Telescope odpowiedzialnej za kreację reklamy podkreśliła, że reklama została przygotowana tak, aby trafić do mężczyzn. – Wystarczy posłuchać, jak tę samą bajkę opowiadają dzieciom kobiety i mężczyźni. Mężczyźni mają zupełnie inną energię, intonację, wnoszą niezbędne wartości w życie rodziny.
Kampania będzie obecna w telewizji, radiu, prasie oraz internecie. Jej cele to rozpoczęcie społecznej dyskusji na temat bycia ojcem oraz dodanie odwagi młodym mężczyznom. – Chcemy powiedzieć facetom: "Stary – nie bój się!" – powiedział prezes Fundacji.
We wnioskach z raportu Fundacja stwierdza, że niezbędna jest promocja kultury prorodzinnej w mediach i edukacji. Warto wzmacniać pozytywne wzorce ojca oparte o odpowiedzialność, hart ducha, wierność, kreatywność, gotowość do podejmowania wyzwań. Należy także wypracować rozwiązania zmniejszające bariery przed zakładaniem rodziny i byciem ojcem takie jak: poprawa stabilności rynku pracy, lepszy dostęp do mieszkań, zwiększenie dostępu do edukacji, sportu i kultury, poprawa opieki zdrowotnej kobiet w ciąży i podczas porodu oraz narzędzia korporacyjne zwiększające równowagę pomiędzy pracą a rodziną.