Aby sfinansować wyjazd na Światowy Dzień Młodzieży w Krakowie, młodzi Belgowie sprzedają specjalnie z tej okazji warzone piwo.
2016-03-31 12:45tom (KAI) / Liège, mz
Jak poinformował niemiecką agencję katolicką KNA Jacques Galloy, przewodniczący Wspólnoty Emmanuel w Belgii, piwo nosi nazwę "Cracovia".
Bursztynowe, lekkie i 6 proc. alkoholu – tak "Cracovia" jest reklamowana na stronie internetowej: http://www.emmanuelyouth.be/cracovia-cuvee-speciale-jmj2016/. – Receptura piwa opiera się nie tylko na słodzie i świeżej wodzie, ale także na miłości – powiedział Galloy i podkreślił, że ma ono służyć przede wszystkim delektowaniu się. Wyprodukował je browar opactwa Val-Dieu w Aubel niedaleko Liège.
Za reklamę i sprzedaż piwa odpowiedzialna jest młodzież wybierająca się na ŚDM do Krakowa. – Główną ideą jest to, aby młodzi ludzie nauczyli się trochę przedsiębiorczości – powiedział Galloy. Jego zdaniem oni sami powinni rozpoczynać od małych projektów w celu sfinansowania swoich podróży i być niezależnymi.
Jak dotychczas browar wyprodukował 8 tys. butelek piwa "Cracovia", z czego sprzedano już 7,5 tys. Planuje się wyprodukowanie kolejnej partii. Butelka kosztuje 2,50 euro. Z tej sumy 1 euro jest przeznaczone na sfinansowanie udziału w ŚDM w Krakowie, który z udziałem papieża Franciszka odbędzie się w dniach 26-31 lipca br.