"Wykorzystywanie wizerunku świętego Papieża i promowanie haseł, które jednoznacznie kojarzą się z kampanią wyborczą prowadzoną w tym czasie, jest niedopuszczalne" – napisał w oświadczeniu ks. Jan Kabziński, prezes Centrum Jana Pawła II w Krakowie i kustosz Sanktuarium św. Jana Pawła II.
20150319 16:50
pra / Kraków (KAI), mz
fot. CMJPII
Poniżej treść oświadczenia:
Oświadczenie w/s kampanii „Karol Wojtyła Twój Kandydat w codziennych wyborach”
Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się!” w Krakowie oraz Sanktuarium Świętego Jana Pawła II z ogromnym zaniepokojeniem przyjęło kampanię Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie rzekomo przypominającą o 10. rocznicy odejścia do Domu Ojca Papieża Jana Pawła II.
Chciałbym stanowczo podkreślić, że wykorzystywanie wizerunku świętego Papieża i promowanie haseł, które jednoznacznie kojarzą się z kampanią wyborczą prowadzoną w tym czasie, jest niedopuszczalne.
Należy także dodać, że zgodnie z decyzją Kościoła po beatyfikacji i kanonizacji świętego Jana Pawła II dniem Jego wspomnienia jest 22 października; zatem dzień 2 kwietnia – choć jest historyczną datą odejścia do Domu Ojca Papieża Jana Pawła II – nie powinien już być wykorzystywany do organizowania wszelkiego rodzaju uroczystości przypominających o śmierci Papieża, a tym bardziej kampanii, które z osobą Świętego nie mają nic wspólnego. Polacy, pamiętający moment odejścia Papieża do Domu Ojca, dzisiaj proszą o Jego wstawiennictwo w niebie. Wierni, spoglądający na oficjalny obraz z beatyfikacji i kanonizacji świętego, przypominają sobie Jego nauczanie i wielkie dziedzictwo, które pozostawił. Natomiast wizerunek papieża, który jest promowany w kampanii Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie, delikatnie mówiąc, został pozbawiony sacrum, na co w imieniu Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się!” w Krakowie oraz pielgrzymów przybywających do Sanktuarium Świętego Jana Pawła II w Krakowie nie można się zgodzić.
ks. prałat Jan Kabziński
Wikariusz Biskupi
Prezes Centrum Jana Pawła II w Krakowie
Kustosz Sanktuarium św. Jana Pawła II
Od 16 marca na ulicach Warszawy przechodnie mogą zobaczyć stylizowane na wyborcze billboardy Karola Wojtyły, będące jednym z elementów kampanii prowadzonej przez warszawskie Centrum Myśli Jana Pawła II. Hasłem "Twój kandydat w codziennych wyborach" instytucja Urzędu M. St. Warszawy przypomina o 10. rocznicy śmierci Papieża-Polaka. Więcej o akcji pisaliśmy tutaj.