25 stycznia
sobota
Pawła, Miłosza, Elwiry
Dziś Jutro Pojutrze
     
°/° °/° °/°

W ciągu 10 lat liczba pojazdów elektrycznych Grupy VW wzrośnie do 22 mln

Ocena: 0.2
841

Grupa Volkswagen planuje w ciągu 10 lat zwiększyć liczbę samochodów elektrycznych zbudowanych na platformie MEB z 15 mln do 22 mln. Do 2028 r. marki koncernu mają wprowadzić na rynek łącznie blisko 70 nowych, w pełni elektrycznych modeli. Wcześniej mówiono o 50.

fot. pixabay.com/CC0

Grupa Volkswagen poinformowała we wtorek, że kontynuuje zasadniczą zmianę systemu mobilności indywidualnej oraz systematycznie zwiększa zakres elektryfikacji swojej floty. Volkswagen podpisał kompleksowy program dekarbonizacji, którego celem jest osiągnięcie neutralnego pod względem emisji CO2 bilansu floty i produkcji do 2050 r. Tym samym firma działa zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.

„Volkswagen bierze odpowiedzialność mając na uwadze trendy przyszłości – w szczególności te związane z ochroną klimatu. Cele porozumienia paryskiego są naszym wyznacznikiem. W nadchodzących latach będziemy systematycznie dostosowywać produkcję i inne etapy łańcucha wartości do neutralności CO2. W ten sposób przyczynimy się do ograniczenia globalnego ocieplenia. Volkswagen stara się zapewnić indywidualną mobilność milionom ludzi na wiele lat, indywidualną mobilność, która jest bezpieczniejsza, czystsza i w pełni połączona. Aby wziąć na siebie potrzebne do ofensywy elektrycznej inwestycje, musimy dokonać dalszych ulepszeń w zakresie skuteczności i wydajności we wszystkich obszarach” – zaznaczył dyrektor generalny Volkswagena dr Herbert Diess.

Niemiecki koncern podkreślił we wtorek, że wyznaczył kluczowe etapy we wszystkich obszarach, które na drodze do całkowitej dekarbonizacji do 2025 r. mają zostać osiągnięte w nadchodzących latach. Rozwiązania te opierają się na trzech zasadach: skutecznej i zrównoważonej redukcji CO2, przejściu na zasilanie za pomocą odnawialnych źródeł energii i rekompensowaniu pozostałej emisji, których nie można uniknąć. Volkswagen rozpoczął wdrażanie tych rozwiązań od łańcucha dostaw. Obecnie jest przygotowywany szczegółowy plan działania, a jak wskazał koncern szczególnie duży potencjał istnieje w zakresie dostaw stali i aluminium - podkreślono we wtorek na konferencji w Wolfsburgu.

Celem na rok 2025 jest zmniejszenie śladu węglowego (CO2) floty samochodowej o 30 proc. w porównaniu z 2015 r. w całym cyklu życia pojazdu. Dlatego Volkswagen elektryfikuje modele wszystkich marek w grupie, a inwestycje jakie przeznaczył na ten cel do 2023 r. wynoszą ponad 30 mld euro. Udział pojazdów na prąd we flocie grupy ma do 2030 r. wzrosnąć do co najmniej 40 proc.

Produkcja pierwszego z pojazdów elektrycznych nowej generacji rozpocznie się w 2019 r. Po AUDI e-tron pojawi się Porsche Taycan. Zamówienia wstępne dla każdego z tych modeli obejmują już 20 tys. egzemplarzy - podał koncern VW. Pojazdy elektryczne zostaną wprowadzone na szerszy rynek dzięki modelowi ID Volkswagena. Kolejnymi pierwszym etapie w ofercie grupy pojawią się również modele VW CROZZ , SEAT El-Born, SKODA Vision E, ID. BUZZ i ID. VIZZION.

W celu wsparcia ofensywy elektrycznej VW wybrał na strategicznych dostawców ogniw akumulatorowych koncerny LG Chem, SKI, CATL i Samsung. VW bierze również po uwagę udziały w zakładach produkujących ogniwa akumulatorowe w Europie. Według koncernu w przyszłości duży potencjał mają mieć również akumulatory na elektrolit stały. W tym celu producent motoryzacyjny chce umożliwić ich produkcję przemysłową dzięki współpracy z QuantumScape.

Jednocześnie VW chce do 2025 r. zmniejszyć o 50 proc. emisję CO2 we wszystkich swoich fabrykach w porównaniu z 2010 r. Zmiana zasilania elektrowni w Wolfsburgu z węgla na gaz zmniejszy emisję CO2 o 1,5 mln ton rocznie od 2023 r. – wynika z prognoz firmy. Działalność produkcyjna Audi w Brukseli jest obecnie w pełni neutralna pod względem emisji CO2. Fabryka w Zwickau (główny zakład produkujący platformy MEB) również będzie prezentować neutralny bilans pod względem emisji CO2.

Kluczem działań VW z zakresu elektryfikacji jest platforma MEB, dzięki której koszty elektromobilności mają zostać znacznie obniżone. W konsekwencji indywidualna mobilność ma być przystępna i użyteczna również dla większej liczby kierowców - zapowiada VW.

W celu zwiększenia elektromobilności, VW zapowiedział, że do 2020 r. we współpracy z partnerami przemysłowymi w IONITY zainstaluje 400 stacji szybkiego ładowania wzdłuż głównych dróg i autostrad w Europie. 100 z nich będzie zlokalizowanych w Niemczech. Nowy oddział grupy Elli (Electric Life) zaoferuje również wallboksy – urządzenia umożliwiające ładowanie pojazdów elektrycznych w domu (początkowo wyłącznie niemieckim klientom). Ponadto na parkingach dla pracowników we wszystkich zakładach VW znajdzie się 3,5 tys. punktów ładowania. W przyszłości mają się one również pojawić w punktach sprzedaży koncernu.

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

DUCHOWY NIEZBĘDNIK - 25 stycznia

Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu!
Dziś w Kościele: sobota, II tydzień zwykły, Święto Nawrócenia św. Pawła Apostoła
Czytania liturgiczne (rok A, II): Dz 22,3-16 lub Dz 9,1-22; Ps 117,1-2; Mk 16,15-18
+ Komentarz Bractwa Słowa Bożego do czytań

ZAPOWIADAMY, ZAPRASZAMY



Najczęściej czytane komentarze



Reklama

Miejsce na Twoją reklamę
W tym miejscu może wyświetlać się reklama Twoich usług i produktów. Zapraszamy do kontaktu.
- Materiał partnera serwisu -